Bernard Shaw: "Když něco umíš, tak to dělej, když to neumíš, tak to uč."

Říjen 2012

Výkonnostní třídy

31. října 2012 v 5:36 | jo
Aby se dalo porovnávat, kdo je jak dobrý bez ohledu na disciplíny, vymysleli kdysi chytří lidé výkonnostní tříídy. Vlastně náhodou jsem narazil na tyto tabulky a tak jsem pro zajímavost sestavil pomyslnou tabulku naší tréninkové skupiny.

Poř.JménoI. třII. třIII. tř
1.Jirka Klinkovský300 m, 800 m, 1 500 m00
2.Míša Hlavoňová100 m př.100 m300 m př.
3.Katka Fialová0výška, 100 m př., 1500 m0
4.-6.Adam Pernica0výškadálka, disk
4.-6.Kamča Klepalová0800 m1 500 m, 1 500 m př.
4.-6-Patrik Pernica0oštěpvýška, disk
7.Vítek Pernica0dálka100 m
8.-12.Anička Klinkovská00800 m, 1 500 m
8.-12.Zdenka Klinkovská0060 m, 150 m
8.-12.Magda Konečná0060 m, 150 m
8.-12.Michal Zamazal00800 m, 5boj
8.-12.Magda Ležáková00100 m, 200 m

To jen tak pro zajímavost, jak na to jsme. Usmívající se Myslím, že na malý vesnický oddíl je to hodně dobré.

Kraťasy, prosím, do skříně

29. října 2012 v 6:02 | jo
Jdeme dnes trénovat ven do aquaparku. Na otázku: " A to půjdeme trénovat i v takovém mrazu?", odpovídám jednoznačné ANO ! V zimě 2004-2005 jsme chodili na Erbence trénovat na dráhu celou zimu. Kluci a holky to vydrželi, zklamaly pouze tretry, rozlámaly se. Smějící se
Trénink do - 5 stupňů Celsia je úplně normální. Chce to jen odpovídající oblečení. Proto vás moc prosím, kraťasy nechte vyjímečně doma ve skříni. Děkuji. Usmívající se Termotriko, další vrstva trička, dobrá bunda a odpovídající běžecké kalhoty. Na hlavu čepici nebo čelenku a na ruce rukavičky. To je asi tak moje představa.
Jestliže se někdo oblékne jako blb na pláž a pak svádí nachlazení na atletiku (případně na stupidního trenéra), mu stejně nikdo neuvěří.

Testy na dráze

26. října 2012 v 9:11 | jo
První část podzimních testů proběhla ve středu 24. listopadu na dráze ASK. Počasí sice nebylo ideální, ale výsledky byly docela slušné. Protože je ve skupině mnoho nových tváří, byl jsem zvědavý, jak se projeví.
30 m z polovysokého startu:
Vítek Pernica4,31 s
Michal Zhoř4,33 s
Jirka Klinkovský4,47 s
Adam Pernica4,47 s
Míša Hlavoňová4,54 s
Daniela Ševčíková4,79 s
Katka Fialová4,73 s
Darina Zbořilová4,84 s
Melissa Schlager4,90 s
Michal Zamazal4,94 s
Zdiška Sedláková4,94 s
Kamila Kalová4,95 s
Lenka Suchá4,96 s
Magda Konečná5,10 s
Anička Zummerová5,21 s
Helena Strnadová5,51 s
Radka Centnerová5,54 s
Pavla Štoudková5,59 s
Patricie5,59 s
Dominika Salčáková5,79 s
Libor Suchý5,88 s
Diana7,22 s
Verča Břoušková 5,19 s

50 m z polovysokého startu
Vítek Pernica6,39 s
Michal Zhoř6,52 s
Jirka Klinkovský6,87 s
Adam Pernica6,87 s
Míša Hlavoňová7,15 s
Daniela Ševčíková7,51 s
Katka Fialová7,52 s
Melissa Schlager7,59 s
Zdiška Sedláková7,96 s
Lenka Suchá7,97 s
Magda Konečná7,69 s
Michal Zamazal7,74 s
Darina Zbořilová7,60 s
Kamila Kalová7,91 s
Anička Zummerová8,09 s
Radka Centnerová8,82 s
Helena Strnadová8,89 s
Pavla Štoudková9,19 s
Dominika Salčáková9,43 s
Patricie9,73 s
Libor Suchý9,85 s
Diana12,95 s
Verča Břoušková - 7,95 s

500 m
Katka Fialová1:32,52
MíšaHlavoňová1:35,25
Magda Konečná1:38,59
Lenka Suchá1:40,03
Daniela Ševčíková1.41,21
Anička Zummerová1:51,61
Kamila Kalová1:54,16
Zdiška Sedláková1:52,77
Melissa Schlager1:53,20
Radka Centnerová1:56,83
Darina Zbořilová1:59,20
Helena Strnadová2:04,03

600 m
Jirka Klinkovský1:44,76
Vítek Pernica1:50,85
Michal Zhoř1:51,09
Michal Zamazal1:53,72
Adam Pernica1:56,78
Libor Suchý2:31,23
Víc se bohužel stihnout během jednoho tréninku nedalo a tak nás čeká ještě 12 minutový běh v blíže neurčeném termínu. Usmívající se Druhá část testů bude v tělocvičně Gymnázia Blansko během měsíce listopadu. Na jaře se budou celé testy opakovat.

Páteční trénink odpadá

26. října 2012 v 4:43 | jo
Z DŮVODU DOPOLEDNÍHO TRÉNINKU NA BRUSLÍCH VE SLOUPU, PÁTEČNÍ TRÉNINK NA ASK ODPADÁ.
PŘÍŠTÍ TÝDEN, PONDĚLÍ - PÍSEK, STŘEDA A PÁTEK TĚLOCVIČNA.

Soustřední 2013 ???

25. října 2012 v 15:10
Jak to bylo od začátku?
Všechno začalo 10. ledna 2009 v ostravské šalině č. 2. "Pane trenére, proc nejezdíme na soustředění jako ostatní ? "Protože jsme se zatím nedomluvili. A kam by to mělo být? K moři. Kam? Do Chorvatska? Třeba na ostrov Rab."
Takových řečí už se vedlo a nikdy z toho nic nebylo. Tentokrát ale ne! Prostě jsme se toho chytli a dotáhli to až do konce. Tak to byl Rab 2009. Následoval Rab 2010 a 2011. Na podzim 2011 byly ještě Vysoké Tatry. Poslední soustředění bylo na Roháčích v červnu 2012.
A co dál? Ještě se najde nějaký blázen ochotný se mnou vyrazit na soustředění ??? Vím, že to vypadá zatím předčasné a uspěchané, ale věřte mi, že je už celkem čas se rozhodnout.
Moře nebo hory? Samota či velkoměsto? Čekám na vaše návrhy.


Zima, lepší už to asi nebude

19. října 2012 v 6:58 | jo
Říjen skoro za námi a zima se blíží. Tím se blíží i tělocvična a změny tréninků. Myslím tím samozřejmě skupinu starších a mírně pokročilých. Přípravka má změnu v tom, že se chodí ve středu a v pátek do tělocvičny od 16.00 do 17.30 hodin. Jak to tedy bude.
PONDĚLKY: Pokud bude počasí jen trochu přijatelné, tak budeme chodit pondělky stále na písek do aqaparku. Počítám, že by to mohlo vydržet asi tak do půlky listopadu. Potom začneme jezdit do Brna na SG Botanická. Je to trošku komplikované, jsme tam na návštěvě a proto je počet omezen na 12 lidí maximálně. Ať se vám to líbí nebo ne, určovat to budu já podle výkonnosti a samozřejmě také podle účasti na trénincích. Přednost mají technické disciplíny a sprinty. Myslím, že středotraťaři a vytrvalci mohou natrénovat víc venku. Moje představa je 8 - 10 stabilních závodníků a 2 - 4 by se mohli střídat, aby se tam podívali všichni. Je potřeba ještě vyřešit otázku dopravy, budu jezdit já a vždy ještě dvě auta rodičů. Vychází to pro ně jednou za měsíc.
STŘEDY: Tam je to jako obvykle, začínáme v 15.30 hodin a konec je v 18.00 hod. Dojíždějící samozřejmě končí podle svých spojů domů. Ke konci hrajeme (většinou basket) a nebývá nás mnoho. Proto bych chtěl pozvat i rodiče, aby si s námi přišli tu půlhodinku zahrát. Usmívající se První týden se teprve zavádíme, ale od druhého bude vždy ve středu probíhat kruhový trénink.
PÁTKY: Časově jako ve středu. Jediný rozdíl je v tom, že nebude kruháč, ale všeobecné a speciální posilování, rychlost a později technika jednotlivých disciplín.
ČTVRTÉ TRÉNINKY: Od dorostu (někteří i v žactvu) probíhají víceméně individuální tréninky. Jsou někdy v týdnu (út, čt) nebo o víkendu. Místo i čas se neustále mění podle situace. Jen upozorňuji, že pro vyšší věkové kategorie jsou opravdu nezbytné. Je to tréninkové minimum. Kdo není schopen samostetného tréninku v šestnácti a více letech, ten toho v atletice nikdy moc nedosáhne.
Od listopadu začínáme opět závodit (ty říjnové pouťáky nepočítám Smějící se ). V sobotu začínáme prvním závodem BBP v Jehnicích a 1. prosince na Okrouhlé.
Hala začne 30. listopadu v Bratislavě a bude pokračovat 8. prosince také v hale Elán. Počet závodníků je omezen pouze počtem aut a ochotných rodičů. Takže vyzkoušet si to může každý. Usmívající se
Teď ale musíme pilně trénovat, aby to na těch závodech za něco stálo.

Tréninky přípravky nebudou

11. října 2012 v 19:02 | jo
Z důvodu dovolené odpadají tréninky přípravky s Milošem Kazdou. Tréninky nebudou ve středu 24. října a v pondělí
29. října. Takže tréninky začnou ve středu 31. října, ale POZOR budou už v tělocvičně Gymnázia Blansko opět od 16.00 hodin.
S tím Karibikem si nejsem úplně jistý. :D

Na kolečkách do Bílovic

5. října 2012 v 19:38 | jo
V pátek 12. října nás čeká první trénink na inline bruslích. Pojedeme vláčkem do Bílovic, odtud po stezce na kraj Brna a zpět. Myslím, že bychom to mohli zvládnout hned dvakrát.

Pojedeme ze zastávky Blansko - Město, asi v 15.30 nebo v 16.00 hodsin. Ještě to upřesním v týdnu.

Pohár na pohár

5. října 2012 v 6:34 | jo
Začíná sezóna pohárů. Brněnský pohár, Český pohár, Sokolský pohár, Zimní pohár, Znojemský pohár, OBL je také tak nějak pohár. Usmívající se Pryč jsou doby, kdy bývaly běžecké závody jednou až dvakrát do měsíce. Je to chválihodné, když se najde někdo ochotný pořádat závody pro desítky a někdy i stovky lidí, kteří místo sedění doma běhají terénem nahoru a dolů.
Je to chválihodné, ale pro mě také trošku komplikující. Nikdy jsem moc středotraťařů a vytrvalců netrénoval, tak je to pro mě novinka. Chápu, že se chcete zúčastnit závodů, v nichž jste na špici a stojíte na stupních vítězů. Moc vám to přeji, ale má to jeden háček. Vlivem přepohárování dochází k tomu, že máte závody prakticky každý týden, do toho ještě různé školní a mimoškolní akce a vychází mi, že na pořádný trénink zbývají stěží dva dny v týdnu. Zamračený A to je hrozně málo, i sprinter nebo skokan by měl v tomto přechodném období naběhat minimálně 100 km měsíčně. Samozřejmě ne na dráze nebo na silnici, ale v terénu.
V naší skupiě je mnoho nových tváří, proto vás chci seznámit se svým postojem k pohárovým lidovým běhům.
ANO, je to každopádně výborný trénink, tedy pokud si pořadatel neusnadní práci s tím, že povede celou trať po silnici, dlažbě nebo betonu. Věřte tomu, že to není vhodný povrch pro vás a že svoje nožičky budete ještě v životě potřebovat zdravé. Pokud jde o délku tratě, tak v současném období bych neměl výhrady k delším distancím. Horší je to v lednu až v březnu, tedy pokud chcete absolvovat halovou sezonu. Od dubna bych prosil tyto lidové tratě úplně vynechat, protože dráha začíná hodně brzy a je to na jaře náročné.
NEmohu bohužel brát ohledy na lidovky opakující se týden co týden. To bychom nic nenatrénovali. Takže abych to shrnul. Běžecké pohárové závody si klidně běhejte (a hlavně zapisujte do tréninkových deníků), ale páteční úlevy nečekejte. Děkuji za pochopení. Usmívající se Ať jsem, jaký jsem, odmítám se považovat za trenéra okresních hvězd. Mým cílem je, aby jste se dostali na MMaS, Mistrovstvní České republiky, jako reprezentanti ČR na mezistátní utkání a ti nejlepší třeba i na EYOT a nebo dorosteneckou světovou olympiádu. A Marika Bukáčková, Lukáš Mánek, Jana Sotáková, Vítek Pernica a celá současná část naší tréninkové skupiny jsou toho důkazem.
DĚKUJI ZA POCHOPENÍ.