Bernard Shaw: "Když něco umíš, tak to dělej, když to neumíš, tak to uč."

Listopad 2011

Docházka listopad 2011

30. listopadu 2011 v 21:46 | jo
Tak jsem dal dohromady docházku za listopad. Jsem spokojený a nespokojený. Většina té lepší skupiny má docházku výbornou, u některých jsou objektivní potíže (rehabilitace, taneční, dojíždění). Horší je to se zbytkem. promiňte, ale jít na trénink pětkrát do měsíce, to je fakt bída. Už vás slyším já jsem byl(a) nemocný(á). To je sice možné, ale zajímavé je, že ostatní aktivity zvládáte i nemocní.
No, je to první měsíc a tak nebudu dělat předčasné závěry. Ale každopádně to budu sledovat pečlivě dál. Pochopte, že se odmítám věnovat člověku, který nepřijde ani jedenkrát týdně, to není atletika, ale rekreační tělesná výchova a to já prostě nedělám.
Tak tohle jsou konkrétní výsledky docházky za listopad 2011:
Kamča Klepalová - 16 x
Míša Hlavoňová - 15 x
Jirka Klinkovský - 15 x
Vítek Pernica - 12 x
Michal Kubík - 12 x
Adam Pernica - 10 x
Venda Klepalová - 8 x
Míša Musilová - 8 x
Anička Zummerová - 8 x
Zdiška Sedláková - 8 x
Anička Klinkovská - 7 x
Míša Kocmanová - 7 x
Darina Zbořilová - 7 x
Veronika Břoušková - 7 x
Martina Hájková - 6 x
Markéta Čížková - 6 x
Kamila Kalová - 6x
Magda Konečná - 6 x
Katka Šustrová - 5 x
Míša Juřicová - 5 x
Lucie Buchtová - 4 x
Radka Škvařilová - 4 x
Lukáš Slouka - 4 x
Lukáš Klíma - 3 x
Andrea Kupčíková - 3 x
Patrik Pernica - 2 x
Nikola Procházková - 2 x
Kristýna Červinková - 2 x
Natálie Nejezchlebová - 1 x
Žaneta Strejčková - 1 x
Tak podle mě, je číslo kolem patnácti výborné, kolem deseti je slušný průměr, pod osm už je to nic moc a pod šest je to prostě katastrofa. Uvidím, jak to bude v prosinci.

Oddílový přebor ve skoku vysokém

27. listopadu 2011 v 13:53 | jo
Už několik let po sobě pořádáme halový oddílový přebor ve skoku vysokém. Letos se bude konat ve středu 7. prosince 2011 od 16.oo hodin v tělocvične Gymnázia Blansko. Závodníci budou rozděleni do jednotlivých kategorií. U mladších budou tradičně závodit spolu kluci i holky. U starších (od mladšího žactva) budou závodit zvlášť. Usmívající se
Absolutním favoritem celé soutěže bude asi Vítek s osobním rekordem 182 cm.

Z roku 2009

Doufám, že bude hojná účast dětí i rodičů. Přezůvky s sebou. Smějící se
Ti nejlepší pojedou reprezentovat náš oddíl na Vánoční laťku 21. prosince na Horníkovu v Brně.

Troje závody na Mikuláše

19. listopadu 2011 v 8:03 | jo
3. prosince 2011
Škoda, občas by se člověk potřeboval naklonovat. V sobotu dokonce hned natřikrát.
Tak zaprvé - Brněnský běžecký pohár a jeho druhý závod na Okrouhlé.
Za druhé - Pražské mkulášské závody pro žactvo ve Stromovce.
Za třetí - Brána k olympiáde v hale Elán v Bratislavě.
Pro mě je to rozhodování celkem jednoduché. Jednoznačně Bratislava. Usmívající se
Bratislava 2010 ( Povšimněte si, prosím, svítící hlavy. Žeby následek urputného přemýšlení? ) :D
17. prosince 2011 : Vánoční hala Praha Strahov
V Praze bohužel mají velmi vysoké startovné ( 100 Kč na disciplínu). Proto nás pojede jen pár. Ale závodů v lednu bude opravdu dost a mnohem blíž v Olomouci.
Strahovská hala po návštěvě Jany a Barči 2006

21. prosince 2011 - Vánoční laťka Brno Hády
Naše první Vánoční laťka - rok 2005.
6. prosince 2011 : 3. závod BBP - Štěpánský běh Syrovice
Syrovice 2010

Tréninky na Botance pro starší a pokročilé

18. listopadu 2011 v 7:10 | jo
Jak jsem už delší dobu vyhrožoval, od pondělí 21. listopadu začínají tréninky na Sportovní škole Botanická v Brně. Nejvyšší počet lidí, kteří mohou jet je osm. Víc se jich do dvou aut nenacpe. Ostatní budou mít normální trénink od 15.15 hodin do 16.30 hodin na ASK nebo v tunelu na zimáku.
Tréninky na Botance jsou vždycky fyzicky nesmírně náročné. :-)
Začátek tréninku pro ty, co jedou do Brna, je v 15.50 hodin. Po rozklusání, rozcviče, abecedě a rovinkách odjedeme do Brna. Tam se během 15 minut dorozcvičujeme a absoulvujeme trénink od 17.15 do 18.15. Návrat do blanska před 19. hodinou. S sebou čisté běžecké boty a tretry.
Výběr těch, kteří budou jezdit, je především podle toho, jaké mají výkony a za jaký oddíl startují. Ta elitní čtyřka je jasná: Vítek, Jirka, Kamča a Míša, následují Míša Musilová a Anička. Ostatní se budou prostě střídat na zbývajících dvou místech.

První závod BBP v Jehnicích

17. listopadu 2011 v 15:37 | jo
Tak to nakonec dopadlo ještě lépe než jsem očekával. Jen to počasí za moc nestálo, chvílemi to opravdu hodně klouzalo.

Hned na začátku mi dala rodina Klinkovských jasně najevo, co si o mně myslí.

Počasí opravdu za moc nestálo, zima a mlha
Start starších žáků
Raději se hned přiznám. No, prostě jsem to vyhlášení prošvihl, ale byla to jen chvilka.

Gymnastka a exatletka Zdenka dokázala, že je Klinkovská. Moc hezké 7. místo.

A zima byla veliká .......
Kamča vyhrála s přehledem kategorii dorostenek. A co je hlavní, Taft zapracoval a účes vydržel. :D
Na stupních vítězů
Anička doběhla v dorostenkách pátá.
Já vím, že s úsměvem jde všechno líp. Ale tvářit se takto po pěti kilometrech běhu je fakt umění. :-)
Není důležité běhat, ale být na správném místě. Venda má pohár vítězky. :D
Já jsem spokojený. A co vy?

Strečink

6. listopadu 2011 v 8:45 | jo
Už se chystám dlouho vám to ukázat, ale nějak není čas. A tak aspoň na blogu.
STREČINK je protahování, které zlepšuje pružnost svalů, šlach, vazů a klubů. Při používání strečinku je svalstvo výkonnější a snižuje se nebezpečí svalových úrazů. Mimo jiné podporuje regeneraci po tréninku a snižuje tím dobu potřebnou pro zotavení.
KDY SE PROTAHUJEME? Při rozcvičce i po tréninku. Při bolestech svalů i v době mezi tréninky.
JAK PROVÁDÍME? Pomalu protahujeme sval až do doby, kdy by se dostavila bolest. Rozlišujeme strečink před a po tréninku. Doba před tréninkem je asi do 10 s a cvičení je intenzivnější. Pauzy asi 5 - 10 s. Po tréninku je doba protažení je 20 - 30 s. Cvik opakujeme vždy 3 x. Pauzy mezi cvičeními jsou také asi 20 - 30 s. Cviky provádíme velmi zvolna.

Nejprve se zaměříme na nohy.
PROTAŽENÍ ZADNÍ STRANY STEHEN:
Patu jedné nohy si položíme na podložku ( ne příliž vysoko). Jednu nebo obě ruce si opřeme o zadek a předkláníme se do doby napnutí svalů.
PROTAŽENÍ PŘEDNÍ STRANY STEHEN:
Tento cvik se provádí ve stoje nebo v leže. Nohu vždy uchopíme za kotník a přitahujeme k hýždi. Ve stoji netlačíme koleno dozadu.
Je ještě jedna možnost, nohu zahákneme (za zábradlí apod.) a druhou se posunujeme dopředu.
Ve stoji:

A vleže:
PROTAŽENÍ LÝTKOVÉHO SVALSTVA:
Rukama se opřeme o oporu, jednu nohu posuneme dozadu tak daleko, aby se celé chodidlo dotýkalo změ. Pánev tlačíme dopředu, až ucítíme tah.
PROTAŽENÍ ACHILOVY ŠLACHY:
Totéž jako u předchozího. Noha není tak daleko vzadu a pánev netlačíme dopředu, ale dolů.
PROTAŽENÍ HÝŽĎOVÉHO SVALSTVA:
V leže na zádech dáme ruku bokem na zem a nohu na téže straně natáhneme. Druhou pokrčíme v koleni a překřížíme přes nataženou nohu. Ramena jsou stále na zemi.

Těch cviků je strašně moc. Jsou různé varianty, ale pro naše potřeby to bude prozatím stačit. Usmívající se